گروه آموزشی : مديريت آموزشي
دانشکده : علوم تربیتی، روانشناسی و زبانهای خارجی
رشته تحصیلی : دكتري تخصصي - مديريت آموزشي
مرتبه علمي : دانشیار

  • لینک کلیپ آپارات انعکاس خبری ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و صدا و سیما.شماره دو
  • لینک کلیپ آپارات انعکاس خبری ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و صدا و سیما
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.دانشگاه.پیام نور.استان فارس.جدید
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.دانشگاه پیام نور استان فارس
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.سایت (مهارت نیوز)
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.خبرگزاری علم و فرهنگ سینا
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.روزنامه یاقوت وطن
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.خبرگزاری آنا.دو
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.حبرگزاری آنا
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.نشریه سته بان
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.مصاحبه با صدا و سیما.2
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.خبرگزاری اعتلای ایران
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.تازه های نشر اخبار صدا و سیما
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.لینک آپارات مصاحبه کامل با صدا و سیما(کتاب برگزیده سال در جشنواره پژوهش ملی کشوری
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.هنرستان شهید مرشدی
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.روزنامه افسانه
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.استهبان فردا
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.روزنامه تماشا.2
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.روزنامه تماشا
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی(سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ).2)
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی(سایت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان)
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی(سایت اداره کل آموزش وپرورش استان فارس).3
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی(سایت اداره کل آموزش وپرورش استان فارس).2
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی(سایت اداره کل آموزش وپرورش استان فارس).1
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی 7(سایت سازمان فنی و حرفه ای کشور).محور کتب و منابع آموزشی
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.6.(سایت دانشگاه فنی و حرفه ای کشور)
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.5
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.4
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.3
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی.2
  • انعکاس خبر ((تنها برگزیده کتاب سال)) در مطبوعات و فضای مجازی
بيوگرافي

دریافت رزومه دریافت رزومه
نام : جعفر نام خانوادگی : صادقی فر
تاریخ تولد :
محل تولد :
مرتبه علمي : دانشیار نوع همکاری : مدعو-حق التدریس
ایمیل دانشگاهی : jafar.sadeghifar@gmail.com
ایمیل : jafar.sadeghifar@gmail.com
زمینه تحقیقاتی : پايان نامه کارشناسي ارشد:((بررسي رابطه نظام ارزشي با تعهد سازماني دبيران)) اساتید راهنما و مشاور از پيشکسوتان دانشگاه شيراز،(دانشکده علوم تربيتي )،داوري پايان نامه با نمره19 (درجه عالي)به پايان رسيد که موفق به کسب امتيازمطلوب از کميسيون ارزيابي ((آثار وتأليفات))سازمان آموزش و پرورش استان فارس گرديدو در نهايت مورد پذيرش ((شوراي تحقيقات سازمان آموزش و پرورش)) قرار گرفت ولوح تقدير ((پژوهش هاي برتر فرهنگي)) استان را به خود اختصاص داد همچنین کتاب (( ارائۀ مدل توسعۀ آموزش های فنی و حرفه ای در ایران مبتنی بر کشورهای منتخب)) توانست(( تنها برگزیده )) بخش کتاب سال 1400 در ((جشنواره ملی پژوهش کشوری))از بین 372 کتاب ارسالی به دبیرخانه پس از فرایند داوری از طرف داوران شود
سوابق علمی و تحصیلی
درجه تحصیلی :دیپلم رشته تحصیلی : ریاضی فیزیک
دانشگاه محل تحصیل : سال اخذ مدرک :
عنوان پایان نامه :
درجه تحصیلی :کارشناسي رشته تحصیلی : ریاضی گرایش دبیری
دانشگاه محل تحصیل : سال اخذ مدرک :
عنوان پایان نامه :
درجه تحصیلی :کارشناسي ارشد رشته تحصیلی : مدیریت آموزشی (معدل 17/08)
دانشگاه محل تحصیل : سال اخذ مدرک :
عنوان پایان نامه :
درجه تحصیلی :کارشناسي رشته تحصیلی : مدیریت
دانشگاه محل تحصیل : سال اخذ مدرک :
عنوان پایان نامه :
درجه تحصیلی :دکتری تخصصی رشته تحصیلی : مدیریت آموزشی (معدل 17/85)
دانشگاه محل تحصیل : سال اخذ مدرک : شهریور1399
عنوان پایان نامه : شناسایی مؤلفه های توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در آموزش و پرورش کشورهای منتخب به منظور ارائه مدل برای هنرستان های ایران
دوره های آموزشی طی شده
عنوان دوره : بیش از هزار ساعت دوره های آموزشی،پژوهشی،فرهنگی
ارائه دهنده : عمدتا وزارت آموزش و پرورش
محل دوره : طول دوره :
عنوان دوره : مهارت های هفتگانه (WORD-WINDOWS-INTERNET-POWER POINT-EXEL-ACCESS-IT:(ICDL
ارائه دهنده :
محل دوره : طول دوره :
عنوان دوره : گواهی نامه آموزش (آشنایی با شیوه های تولید و چاپ مقالات ISI) از پژوهشگاه علوم وفن آوری اطلاعات ایران
ارائه دهنده :
محل دوره : طول دوره :
عنوان دوره : دارای مدرک کانون زبان ایران
ارائه دهنده :
محل دوره : طول دوره :
عنوان دوره : دارای مدرک زبان بین المللی IAUEPT
ارائه دهنده :
محل دوره : طول دوره :
عنوان دوره : گواهی دوره های آشنایی با روش تحقیق کیفی دانشگاه شیراز.
ارائه دهنده : دانشگاه شیراز
محل دوره : کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز طول دوره :
دوره های آموزشی تدریس شده
عنوان دوره : مدرس دانشگاه های(آزاد اسلامی ،پیام نور،پردیس فرهنگیان ،) و دانشکده فنی
محل دوره : تاریخ دوره :
عنوان دوره : استاد راهنمای پایان نامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد
محل دوره : تاریخ دوره :
عنوان دوره : مدرس دوره های کوتاه مدت دانشگاه پیام نور
محل دوره : تاریخ دوره :
عنوان دوره : مدرس دوره های ضمن خدمت وزارت آموزش و پرورش
محل دوره : تاریخ دوره :
سوالات تحقيق پايان نامه ارشد:
1-آيا بين نظام ارزشي وتعهد سازماني دبيران رابطه اي وجود دارد؟
2-آيابين نظام ارزشي دبيران زن ودبيران مرد تفاوت معنا دار وجود دارد؟
3-آيا بين نظام ارزشي دبيران با سابقه ي بيشتر وسابقه کمتر تفاوت معنادار وجود دارد؟
4-ترتيب ابعاد متفاوت نظام ارزشي از جهت رابطه با تعهد سازماني دبيران به چه صورت است؟

سوالات تحقیق پایان نامه دکتری:
سوال اصلی:شناسایی مؤلفه های توسعه آموزش های فنی حرفه ای در آموزش و پرورش کشورهای منتخب به منظور ارائه مدل برای هنرستان های ایران
سوالات فرعی:

1-  مؤلفه های توسعه آموزشهای فنی حرفه ای در آموزش و پرورش کشورهای منتخب چه می باشند؟

2-  مدل مناسب برای توسعه آموزش های فنی حرفه ای در آموزش و پرورش ایران چیست؟

3-  مدل توسعه آموزش های فنی حرفه ای برای نظام آموزش و پرورش ایران تا چه اندازه از برازش لازم برخوردار است؟



چکیده(رساله دکتری):              

پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل توسعه آموزش های فنی حرفه ای در آموزش و پرورش ایران مبتنی بر کشورهای منتخب با استفاده از رویکرد ترکیبی پژوهش، راهبرد اکتشافی متوالی و مدل تدوین ابزار به انجام رسید. در بخش کیفی پژوهش از روش تحلیل مضمون استقرایی و در بخش کمی از روش پیمایش استفاده گردید. حوزه ی پژوهش در بخش کیفی78 مورد مستندات، شامل کتب و مقالات مندرج در پایگاه‌ها و وب سایت های معتبر در حوزۀ آموزش های فنی حرفه ای کشورهای منتخب(چین، آلمان، ژاپن، انگلستان و آمریکا )،که در فاصله زمانی سالهای 1983 الی 2020 در پایگاه های داده معتبر نمایه شده،بوده است و در بخش کمی، تعداد مدیریت هنرستان های کشور که 18008نفر بودند که با توجه به روش نمونه گیری خوشه ای تعداد 380 پرسشنامه ارائه و جمع آوری و تحلیل شد.  ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی پژوهش، فیش برداری بود و در بخش کمی پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته بوده است. داده های پژوهش در بخش کیفی از روش تحلیل مضمون و روش تحلیل داده ها از طریق استرلینگ انجام گرفت. در بخش کمی رویکرد تحلیل عاملی و شاخص های مربوط به تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شده است.به منظور اعتباریابی داده ها در بخش کیفی پژوهش، روایی محتوایی[1] و پایایی(ضریب هولستی[2])، یافته ها مورد داوری 13 نفر از خبرگان فنی و حرفه ای در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه های فنی و حرفه ای قرار گرفت و پس از داوری 168 مضمون از 173 مضمون بدست آمده، با روایی محتوایی بالای 54/. مورد تأیید قرار گرفت و پایایی مضامین بدست آمده(ضریب هولستی) 94/. محاسبه شد که نشان از اعتبار بالای یافته ها دارد. در بخش کمی پژوهش به منظور بررسی اعتبار ابزار سنجش پژوهش از روش اعتبار محتوا (صوری) و نسبت روایی محتوا(تحلیل عاملی اکتشافی) و اعتبارسازه و جهت وارسی پایایی ابزار سنجش از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید.بر اساس نتایج بخش کیفی پژوهش 168 مضمون پایه، 25 مضمون سازمان دهنده و 7 مضمون فراگیر (بعد تعاملی، بعد حمایتی، بعد آموزشی، بعد اقتصادی، بعد مدیریتی، بعد نگرشی و بعد پژوهشی) سازماندهی گردیده است.در نهایت اینکه،نتایج بخش کمی پژوهش، بیانگر این است که شاخص‌های مناسب بودن برازش مدل سازه های توسعۀ آموزش‌های فنی حرفه‌ای در آموزش و پرورش کشورهای منتخب از نظر جامعۀ آماری پژوهش، بالاتر از حد متوسط برآورد شده است و مدل توسعۀ آموزش های فنی حرفه ای در آموزش و پرورش ایران مبتنی بر کشورهای منتخب از برازش مطلوبی برخوردار بوده است.



[1]Content Validity Ratio)CVR)

[2]Percentage of Agreement Observation(PAO)