دریافت رزومه | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
نام : جعفر | نام خانوادگی : صادقی فر | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
مرتبه علمي : دانشیار | نوع همکاری : مدعو-حق التدریس | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ایمیل دانشگاهی : jafar.sadeghifar@gmail.com | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ایمیل : jafar.sadeghifar@gmail.com | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
زمینه تحقیقاتی : پايان نامه کارشناسي ارشد:((بررسي رابطه نظام ارزشي با تعهد سازماني دبيران)) اساتید راهنما و مشاور از پيشکسوتان دانشگاه شيراز،(دانشکده علوم تربيتي )،داوري پايان نامه با نمره19 (درجه عالي)به پايان رسيد که موفق به کسب امتيازمطلوب از کميسيون ارزيابي ((آثار وتأليفات))سازمان آموزش و پرورش استان فارس گرديدو در نهايت مورد پذيرش ((شوراي تحقيقات سازمان آموزش و پرورش)) قرار گرفت ولوح تقدير ((پژوهش هاي برتر فرهنگي)) استان را به خود اختصاص داد همچنین کتاب (( ارائۀ مدل توسعۀ آموزش های فنی و حرفه ای در ایران مبتنی بر کشورهای منتخب)) توانست(( تنها برگزیده )) بخش کتاب سال 1400 در ((جشنواره ملی پژوهش کشوری))از بین 372 کتاب ارسالی به دبیرخانه پس از فرایند داوری از طرف داوران شود | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
سوالات تحقيق پايان نامه ارشد: 1-آيا بين نظام ارزشي وتعهد سازماني دبيران رابطه اي وجود دارد؟ 2-آيابين نظام ارزشي دبيران زن ودبيران مرد تفاوت معنا دار وجود دارد؟ 3-آيا بين نظام ارزشي دبيران با سابقه ي بيشتر وسابقه کمتر تفاوت معنادار وجود دارد؟ 4-ترتيب ابعاد متفاوت نظام ارزشي از جهت رابطه با تعهد سازماني دبيران به چه صورت است؟ سوالات تحقیق پایان نامه دکتری: سوال اصلی:شناسایی مؤلفه های توسعه آموزش های فنی حرفه
ای در آموزش و پرورش کشورهای منتخب به منظور ارائه مدل برای هنرستان های ایران سوالات فرعی: 1- مؤلفه های توسعه آموزشهای فنی حرفه ای در آموزش و پرورش کشورهای
منتخب چه می باشند؟ 2- مدل مناسب برای توسعه
آموزش های فنی حرفه ای در آموزش و پرورش ایران چیست؟ 3- مدل توسعه آموزش های فنی حرفه ای برای نظام آموزش و پرورش
ایران تا چه اندازه از برازش لازم برخوردار است؟ چکیده(رساله دکتری): پژوهش حاضر با هدف ارائه
مدل توسعه آموزش های فنی حرفه ای در آموزش و پرورش ایران مبتنی بر کشورهای منتخب با
استفاده از رویکرد ترکیبی پژوهش، راهبرد اکتشافی
– متوالی و مدل تدوین ابزار به انجام رسید. در
بخش کیفی پژوهش از
روش تحلیل مضمون استقرایی و در بخش کمی از روش پیمایش استفاده گردید. حوزه ی پژوهش در بخش کیفی78 مورد مستندات،
شامل کتب و مقالات مندرج در پایگاهها و وب سایت های معتبر در حوزۀ آموزش های فنی حرفه
ای کشورهای منتخب(چین، آلمان، ژاپن، انگلستان و آمریکا )،که در فاصله زمانی سالهای
1983 الی 2020 در پایگاه های داده معتبر نمایه شده،بوده است و در بخش کمی، تعداد مدیریت
هنرستان های کشور که 18008نفر بودند که با توجه به روش نمونه گیری خوشه ای تعداد
380 پرسشنامه ارائه و جمع آوری و تحلیل شد. ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی پژوهش، فیش برداری
بود و در بخش کمی پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته بوده است. داده های پژوهش در بخش کیفی
از روش تحلیل مضمون و روش تحلیل داده ها از طریق استرلینگ
انجام گرفت. در بخش کمی رویکرد تحلیل عاملی و شاخص های مربوط به تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شده
است.به منظور اعتباریابی داده ها در بخش کیفی پژوهش، روایی
محتوایی[1] و پایایی(ضریب هولستی[2])،
یافته ها مورد داوری 13 نفر از خبرگان فنی و حرفه ای در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه های فنی
و حرفه ای قرار گرفت و پس از داوری 168 مضمون از 173 مضمون بدست آمده، با روایی محتوایی بالای 54/. مورد تأیید قرار گرفت و پایایی مضامین
بدست آمده(ضریب هولستی) 94/. محاسبه شد که نشان از اعتبار بالای یافته ها دارد. در
بخش کمی پژوهش به منظور بررسی اعتبار ابزار سنجش پژوهش از روش اعتبار محتوا (صوری) و نسبت روایی محتوا(تحلیل عاملی اکتشافی)
و اعتبارسازه و جهت وارسی پایایی ابزار سنجش از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید.بر اساس نتایج بخش کیفی پژوهش 168 مضمون پایه، 25 مضمون سازمان دهنده و 7 مضمون فراگیر (بعد تعاملی، بعد حمایتی،
بعد آموزشی، بعد اقتصادی، بعد مدیریتی، بعد نگرشی و بعد پژوهشی) سازماندهی گردیده است.در نهایت اینکه،نتایج بخش
کمی پژوهش، بیانگر این است که شاخصهای مناسب بودن برازش
مدل سازه های توسعۀ آموزشهای فنی حرفهای در آموزش و پرورش کشورهای منتخب از نظر جامعۀ
آماری پژوهش، بالاتر از حد متوسط برآورد شده است
و مدل توسعۀ آموزش های فنی حرفه ای در آموزش و پرورش ایران مبتنی بر کشورهای منتخب
از برازش مطلوبی برخوردار بوده است.
|